2 Temmuz 2010 Cuma

(Nostalji 11/08/09) Euro 96


Yaşım 24..O zaman 10 yaşlarında falanım.94 Dünya kupasını saymassak bilinçli olarak her maçını takip ettiğim ilk turnuvadır.Ve en önemlisi ilk defa,başından beri desteklediğim takımın kazandığını görmüştüm..Almanya...Forması siyah-beyaz olduğundan mı bilmem bir Alman gibi desteklemiştim çocuk aklımla..Belki de hayatımın ilk çocukluk kahramanı Klinssman'dan dolayıdır bu tercih.




Bütün büyük organizasyonlardan önce gazetelerde yapılan analizleri hatırladığım kadarıyla favaori olmayan taraf Almanya'ydı.Herkes İngilizler'in özellikle kendi ülkelerinde yapılacak bu şampiyonu kazanacağını düşünüyordu.Plase Hollanda'ydı anımsadığım kadar..Almanlar için her büyük turnuva öncesinde rutin olarak söylenenler o zamanlarda da söyleniyordu..Yaşlılar..Ağızlarında diş kalmamış vs..



Turnuvanın ilk maçını hatırlıyorum.10 yaşındaki sefil ben annesinin zoruyla gündüz gezmesine götürülmüştüm.Ama o zaman bile restimi çekmiştim.Maça kadar dönecektik..Annem tabi tabi diyerek beni yedi... (ğini sandı) evet benim istediğim olmamıştı ama maçı da kaçırmamıştım.Sağolsunlar İngilizler açılış törenini uzun tutunca maçı rahat bir şekilde evimde izleyebilmiştim.İngiltere -İsviçre 2-1 kubilay penaltıdan atmıştı hafızam beni yanıltmıyorsa.



Almanlar'ın ilk maçını ise rahmetli ananemin evinde babamla falan izlemiştim.Babel daha ilk dakikalarda sakatlanıp turnuvayı kapatınca ne haddimeyse çok üzülmüştüm...



Velhasılkelam..Almanlar sıra sıra rakiplerini saf dışı bırakıyorlar ki safdışı bıraktıkları takımlar içinde grubunda olan İtalya'da vardı.Casiraghi penaltı kaçırmış ben penaltıyı kurtarışı sırasında Köpke'nin bacak kaslarına insandışı bir varlığın kasları gibi bakmıştım...İtalya evine gitmişti..(ee almazsan Baggio ile Ravanelli'yi kadroya olacağı budur..)



Yarı finalde Almanya ile İngiltere karşılaşması bizim Beşiktaş'lı Kuntz'un maçı olmuştu..Sakat olan Klinssman'ın yerine ilk 11 başlayan Kuntz zaten bu maçtaki performansıyla birdaha geriye dönmemişti...Penaltı atışlarıyla birlikte maçın bitiş saati TSİ ile gece 24 ü geçmişti..hayatımda ilk defa babamın yüksek izinleri ile 12 den sonra yatağa gitmek zorunda kalmamıştım..Almanlar penaltılarla kazanmıştı.Möller meşhur leylek dansını yapmıştı..



Ve final...Finale kadar sürprizleri sıralayarak gelen Poborsky'li,Lokvenc'li Trabzonlu Rada'lı Pavel Kuka'lı Çek'ler iki senedir Sivas'ın desteklendiği gibi basın tarafından destekleniyordu.Hatta gazeteler Çek bir zafer falan yazıyordu..Felaket ayar olmuştum..Maç başladı Çekler öne geçti...geçti..tam maçı alacaklardı...Uyuz Bierhoff futbol trarihin ilk altın golünü atarak böyle dönerek afilli bir vuruştu..Kupa Almanlara gitmişti..Çok sevinmiştim...





Not:Bu yazıyı yazarken,hafızama hasta kaldım...eski günler geldi gene aklıma,keske bu hafızamı baska yerlere kullanabilseymişim..en azından 4 senelik fakültemde 6.senemi kutlamazdım :)

___________________________________
bu yazı tarafımdan 11/08/09 tarihinde areyoureadyforgame de yazılmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder