29 Haziran 2010 Salı

(Nostalji 09/08/09) Kaptan Dediğin....


Futbolu izlemeye başladığımdan beri futbolla ilgili en küçük nüansları bile gözden kaçırmamaya çalıştım.Forma reklamlarının fontları,kaptanlık pazubandının şekli,hakem formalarına kadar hep bir gözlem içerisindeydim,ve hala da öyleyim.


Futbolla ilgili bu kadar küçük nüanslarla bile ilgilenirken takımların kaptan köşkünü takip etmemek olmazdı...Herzaman takımların psikolojik duruşlarını kaptanlarıyla ilişkilendirdim.Beşiktaşlılık duruşunu Rıza'nın kaptanlığıyla öğrendim.Kendisi Trabzonlu olmasa da Trabzon halkının Milliyetçi Harekete yatkınlığını Ünal Karaman ile özdeşleştirdim.


90'larda çocuk olan tayfadanız.Haliyle çok mahalle maçları,çok kavgalar gördük.Kafamdaki takım kaptanı yapısı daha çok "mahallenin ağır abisi" kıvamında bir olgu.Biraz çirkef..Ve illaki defans oyuncusu...Bu sebepten karakterinden fersah fersah nefret etsemde Bülent Korkmaz benim için,benim kaptanlık standartlarıma en fazla uyan futbolcu olmuştur 15 senelik futbol izleyicilik kariyerimde..


Maalesef Beşiktaş en son Şifo Mehmet'in olgunluk döneminde bulduğu "kaptan gibi kaptan" 'a birdaha ulaşamadı.Şifo'dan bayrağı teslim alan Tayfur bence kaptanlık için çok sessizdi.Ardından gelen İbrahim üzülmez ise kaptanlık konusunda tam bir muamma..Üst satırlarda sıklıkla üstünde durduğum rakibe bile korku salma özelliği maalesef hümanist insan İbrahim Üzülmez'de hiç olmadı.Birkaç maçta Bobo yada başka futbolcuların bile kaptanlarıyla tartıştıklarına şahit oldum..Ve en son "terlik" olayı...İçinde kaptanın bulunmaması gereken bir olaydı.


Ve şimdiki kaptan Delgado'nun sözleşmesinin dondurulmasında gösterdiği özveri (!) ile ikinci kaptan Nobre'nin geçen sene takım şampiyonluk yolunda iken kontrat imzalamakta gösterdiği büyük fedakarlık (!) kulübümüzün kaptanlık konusunda bir kez daha hata yapmış olduğunu gösteriyor...Neredesin Rıza..Neredesin Şifo...Neredesin Baba Hakkı...


Maalesef Milan gibi son 40 yılda sadece 4 kaptan değiştirmek bizim ligimiz için tam bir ütopya.Ligimizin ve takımlarımızın planlı bir şekilde büyüyebilmeleri için geleneklere,bayrak adamlara ihtiyacı var.Galatasaray bu yolda Arda'yı ön plana çıkartarak bence önemli bir adım attı.Beşiktaşım için sayabileceğim.. (Çocukluğumun kahramanları..İsimlerini büyük harflerle yazarak onlara 24 senede madden gösteremediğim saygıyı bu şekilde gösterebileceğimi umut ettiğim kişiler -ki onlar RECEP,RIZA,ULVİ,KADİR,ALİ GÜLTİKEN,FEYYAZ,METİN,ŞİFO MEHMET,GÖKHAN,ZAFER ve niceleri ) bu bayrak adamlar maalesef Beşiktaş'ın en şaşalı zamanlarından beri yetişmiyorlar


Fenerbahçe ise ayrı bir olay...Yıllardır tüketim toplumun futboldaki demirbaşı olmuş Fenerbahçe kaptanını bile ithal edebiliyor.Kpatanlık bazubandını verdikleri Ogün,Ümit Özat,Revivo,Alex hepsi de o bandı hemen hemen geldikleri ilk senede kolarına taktılar.takıma kapanlık yapmaya çalistılar ne kadar basrılı olabıleceklerını anlamak belkı zor onuda yasayanlar bilir
______________________________
09/08/09 tarihinde tarafımdan areyoureadyforgame'de yazılmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder